מה כולל בדק בית לבית ישן לפני הקנייה?

בדיקת דירה יד שניה, עוז הנדסה

כדי לוודא שאתה מבין למה אתה נכנס, מומלץ לבצע בדיקת בית. זה בדרך כלל חלק בלתי נפרד של רוב חוזי נדל ן ומספק קונים עם האפשרות לסגת אם בעיות משמעותיות מתגלות במהלך הבדיקה.

מפקח בית בודק את כל המערכות העיקריות, כגון אינסטלציה וחשמל, חימום/קירור, יסוד וגג. הם גם מחפשים מכת מזיקים או בעיות אחרות שעלולות להשפיע לרעה על ההנאה שלך מהנכס.

בדיקה למציאת אסבסט בדירות יד 2

אסבסט הוא מינרל טבעי המשמש במוצרי בנייה מאז שנות ה-1800.הוא מציג עמידות חום, עיכוב אש ותכונות בידוד.

בעבר נעשה שימוש נפוץ באסבסט ברעפי קירוי וציפוי, אריחי תקרה, צינור מלט, אטמים, בידוד תעלות, ריצוף ויניל – אך כיום רוב השימושים למגורים בו הופסקו בשל סיכונים בריאותיים חמורים הקשורים לחשיפה לסיבים אלה.

אם אתה רוכש בית ישן יותר, הקפד לבדוק ביסודיות אסבסט. מפקח בית מוסמך יכול לעשות זאת.

אסבסט נקשר למספר מחלות, כמו סרטן ריאות ומזותליומה. תנאים אלה לוקחים שנים להתפתח ויכולים להיות קטלניים.

בדיקה להימצאות צבע עופרת בבית יד 2

צבע עופרת היה פעם מרכיב נפוץ בצבע קיר, אבל הוא גרם לבעיות בריאותיות רבות. למרבה הצער, בתים ישנים עשויים עדיין להכיל כמויות זעירות של חומר רעיל זה המהווה סיכונים הן לילדים והן למבוגרים כאחד.

לפני רכישת בית ישן, חשוב לבצע בדק בית כדי לבדוק אם יש סימנים של צבע על בסיס עופרת. הדרך האמינה ביותר לקבוע זאת היא באמצעות בדיקה ביתית מקצועית לצבע עופרת.

אם המפקח שלך חושף צבע עופרת בביתך, ישנן שתי אפשרויות להסרה: עשה זאת בעצמך או שכר איש מקצוע. לחלופין, תוכל לבקש מהמוכר לטפל בו; עם זאת, שים לב שהדבר עשוי להיות כרוך בהוצאות נוספות.

האם ישנם עובש ונזקי רטיבות?

עובש הוא בעיה שמתעוררת לעתים קרובות בבתים ישנים יותר. זה מזוהה בקלות במהלך בדיקה ביתית ומוכרים משהו צריך לוודא הקונה הפוטנציאלי שלהם יודע על לפני שהם קונים.

במהלך בדיקה ביתית, היזהר אחר צמיחת עובש גלויה וריחות מעופשים ברחבי הבית. הקפד לבדוק אזורים שבהם פטריות יכולות להסתתר במקומות נסתרים כמו בעליית הגג או גם מאחורי קירות.

פקחים מקצועיים יכולים לזהות במדויק את סוג העובש הקיים ולספק לך דוח עם עלות תיקון משוערת. אם הבעיה היא משמעותית מספיק כדי שתוכל לשקול, אתה יכול לנהל משא ומתן על הפחתת מחיר או לדרוש המוכרים לטפל בו לפני סגירת נאמנות.

בדיקת דירה יד שניה, עוז הנדסה

בדיקת תקינות לצינורות ישנים בבית יד 2

בתים ישנים עשויים להיות בעיות שונות, כגון צינורות דולפים וחלודים שעלולים להוביל לזיהום מים. בדיקות אינסטלציה יכול לזהות בעיות אלה, כך שתוכל לתכנן תיקונים או להחליט אם אתה רוצה לקנות בית עם בעיות.

הבית שלך עשוי להכיל נחושת, ברזל יצוק או צנרת פלדה מגולוונת בהתאם לגילו. למרבה הצער, חומרים אלה אינם עמידים כמו צינורות פוליוויניל כל כך חדשים ולכן עשויים להזדקק להחלפה במוקדם ולא במאוחר.

אם הבית שלך הוא מעל 50 שנים, אתה צריך לקבל את זה נבדק עבור כל בעיות פוטנציאליות כגון חדירת שורש עץ לתוך קווי ביוב או קורוזיה מתכת. אלה עלולים לגרום לסתימות או דליפות שעלולות לסכן את בריאותם של בני משפחתך. אם בדיקת אינסטלציה מגלה בעיות כלשהן, פנה למומחה כדי להעריך מה צריך לעשות; נושאים אלה בדרך כלל קשים לתיקון ויקרים ולכן עדיף להימנע מהם לחלוטין. בינתיים, נסה לנקות את החצר שלך ולהרחיק עצים מצינורות כדי להפחית את הסיכון בעתיד.

לפרטים נוספים לחצו בדיקת דירה יד שניה, עוז הנדסה