איטום ביריעות ביטומניות

איטום ביריעות ביטומניות

כדי לגגות אטומים למים משתמשים באיטום ביריעות ביטומניות. הם מיושמים באמצעות תהליך ריתוך מיוחד. התהליך כולל מריחת קרום איטום ביטומני על הגג, אשר לאחר מכן מרותך לברזל בזווית. לאחר מכן אוטמים את הגג עם חומר איטום כדי למנוע דליפת מים. האיטום מהווה פתרון קבוע לגגות דולפים.

מה המטרה והשימוש של יריעות ביטומניות?

יריעות ביטומניות היא סוג של קרום איטום המורכב מסרטים רציפים של ביטומן. ממברנות ביטומן משולבות בדרך כלל עם חומרי יריעה על מנת למנוע מהם להיקרע או לזרום. לבדים הם מרכיב נפוץ ביריעות ביטומניות. הם מוסיפים חוזק לחומר. מכיוון שהממברנה מורכבת ממבנה מרוכב אחד, היא נתונה למספר כוחות שונים, לרבות תנאי סביבה, תכונות המצע וכמות הביטומן המשולבת בו.

חומר זה משמש בדרך כלל לגגות בעלי שיפוע נמוך, מכיוון שהוא צורת האיטום היעילה והעמידה ביותר. יריעות ביטומניות הן בעלות חיי מדף מוגבלים אך עמידות יותר בפני מים והידבקות מאשר סוגים אחרים. ניתן לנקב יריעות ביטומניות באמצעות ברגים הגנה בגלל חיי המדף הנמוכים שלהם. יריעות ביטומניות מותקנות בדרך כלל בחורף כדי להגן עליהן מפני פגעי מזג האוויר.

לא ניתן להניח לבדים שעברו ביטומן באמצעות לפיד. זה אינו תואם לאזורים עם להבות פתוחות, אלמנטים מעץ, משטחים רגישים לחום ומשטחים עם אלמנטים מעץ. כללי בטיחות אוסרים לעתים קרובות את השימוש במיכלי גז. כל אלו הן הסיבות להשתמש בממברנות דבק ביטומן. הם ידועים גם בשם "מערכת קרה". מכשירי אוויר חם יידרשו בעת התקנת ממברנות ביטומן. התקנת מפרקי ראש וצד הדוקים דורשת ציוד מיוחד.

למה איטום בריעות ביטומניות כל כך טובות?

שלא כמו אספלט מסורתי, יריעות ביטומניות מפגינות לכידות משתנה עם תנאי הטמפרטורה והלחץ. הם גמישים יותר בטמפרטורות גבוהות, ואלסטיים יותר בטמפרטורות נמוכות יותר. עקומות הטמפרטורה-מתח של ביטומנים קובעות את קצב העיוות והתכונות המכניות שלהם. גם התפשטות תרמית וגם התכווצות תרמית הם מאפיינים חשובים המשתנים עם הטמפרטורה. יריעות ביטומניות ידועות במגוון הרחב של תכונות מכניות. יש לתאם מאפיינים אלה עם הקצב שבו הם עיוותים.

דוגמה אחת היא ממברנות מתילן ביטומניות עם דבק עצמי. הממברנה מורכבת מאספלט ופולימרים אחרים. לפעמים, זה עשוי להיות משולב עם מייצבים מינרליים. הם עשויים לכלול גם חיזוקי פוליאסטר או פיברגלס. למרות יכולות האיטום שלהם, יריעות ביטומניות עלולות להיכשל עקב לחות וחשיפה לאור השמש. ישנן דרכים רבות להימנע מבעיה זו.

יריעות ביטומניות- ממה הם עשויים? יריעת יריעות ביטומניות עשויה מאספלט ומנוזלים אורגניים אחרים דביקים ועמידים בפני מזג אוויר. הוא נאטם בקפידה במפעל לפני שהוא נשלח לאתר בנייה, שם צריך להתקין אותו. תהליך ההתקנה נעשה עם לפיד, ויש להדביק היטב את יריעת הביטומן למבנה.

האם להשתמש ביריעות ביטומניות?

בעת התקנת יריעות ביטומניות, עליך לנקות בזהירות את המשטח כדי שיתאים יותר לנוזל המוחל על הממברנה. שטיפה בלחץ היא דרך מצוינת לנקות גגות. זה יסיר כל שומן, לכלוך או פגמים שיכולים היו להוביל לדליפת מים. כדאי גם לשטוף את התשתית בפריימר כדי לשפר את ההדבקה שלו ולמנוע שמנים ביטומניים לדמם דרכו. בעת מריחת פריימר, יש לוודא שהמשטח יבש לחלוטין. ניתן להאיץ את תהליך הייבוש על ידי שימוש במפוח אוויר, לפיד או לפידים במידת הצורך.

יריעות ביטומניותיריעות עשויות מאספלט, שיכול להיות צורה מוצקה למחצה או צמיגה מאוד של נפט. יריעות ביטומניות אידיאליות לאיטום מבנים בשל העקביות הדביקה שלהם. הממברנה העמידה למים היא שכבה דקה ואטומה למים המחוברת במלואה למשטח. לאחר מכן הוא מכוסה בתוחם שחרור. רוב ברזי האיטום הביטומניים הדביקים העצמיים מצוידים ברדיד אלומיניום או בסרטי איטום ביטומניים שעברו שינוי פולימר. הם אינם מכילים חיזוק.

היתרונות של גיליונות יריעות ביטומניות הם רבים. הם מגיעים בהרבה חומרים ושכבות. הממברנה הגמישה עשויה מביטומן, מה שהופך אותם לעמידים בפני כימיקלים ותנאי מזג אוויר קיצוניים. העמידות של הביטומן מעולה. איטום יריעות ביטומניות מספק פתרון עמיד לאורך זמן. יש להתקין אותו על גבי חומר המילוי ולאפשר זרימת מים נאותה לניקוז על מנת להשיג ביצועים מיטביים.

למידע נוסף על איטום ביריעות ביטומניות, לחצו כאן:

https://www.itumnatan.com/%D7%90%D7%99%D7%98%D7%95%D7%9D-%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA.html